tiistai 18. kesäkuuta 2013

11# Sunflower, sunflower, the tallest flower of them all

"Keep your face to the sunshine
and you cannot see the shadow.
It's what sunflowers do."
by Helen Keller


Mä haluaisin nähdä auringonkukkia. Tämä fiilis on usean eri tekijän summa.
Nyt on kesä. Kun aurinko paistaa, kaikki on kaunista. Olin Liepeellä juhlimassa kaverin synttäreitä ja aamuviideltä meitä oli enää kolme hereillä. Tämän toisen kanssa katseltiin ikkunasta ulos. Aurinko oli nousemassa, järvi oli täydellisen tyyni ja vesi kimalsi ja puut oli tosi vihreitä, pari joutsentakin lensi veden yllä. Kaverini sanoi: "Luonto on aina kauneimmillaan silloin, kun kukaan ei ole sitä näkemässä." Mun mielestä se oli hienosti sanottu. Ja se oli myös syvällisintä, mitä oon kuullut tämän ihmisen koskaan sanovan :3

Pari päivää sitten mä myös katsoin tv-sarjaa Doctor Who. Doctor ja Amy lähtivät tapaamaan Van Goghia menneisyyteen. Se oli aika haikea jakso, ja jakson lopussa oli hyvä syy kiinnittää vähän enemmän huomiota Van Goghin auringonkukkamaalaukseen.

Ja eilen mä katsoin dokumentin, jossa kerrottiin kukista (miksi katsoin? koska odotin, että ohjelmani alkaisivat). Ja auringonkukan kukkiminen nopeutettuna näytti tosi hienolta.

Joten, mä tosi kovasti haluaisin nähdä luonnossa kukkivia auringonkukkia nyt ^-----^


Another 11 questions!

1. Mikä sinulle on elämässä tärkeää

Se, että joka päivä tuntuu elämisen arvoiselta. Johtui se sitten vain hyvästä elokuvasta tai maailman parhaista bileistä parhaassa seurassa. Mä en halua tuntea, että mun elämä on tylsää, enkä mä halua vastata kysymykseen "miten menee" rehellisesti ja sanoa "ihan hyvin". Mikään ei ole pielessä, muttei ole mitään hurrattavaakaan.
Ystävät on mulle myös tärkeitä. Tässä kohtaa elämää ystävät merkitsee mulle toisinaan enemmän kuin perhe. Ystävien ja kavereiden kanssa mä viettäisin kaiken aikani, jos voisin.
Mun elämässä on vielä tilaa jollekin äärimmäisen tärkeälle, nimittäin viihteelle. Viihde on mulle aivan naurettavan tärkeää. Elokuvat, tv-sarjat ja näyttelijät ensimmäisinä

2. Mikä olisi unelmapäiväsi ohjelma

Oikeasti? En minä tiedä :DD Illat, joille ei ole suunnitelmaa menevät aina parhaiten. Jos taas yritetään elää kaavan mukaan, kaikki menee pieleen.
Mutta no... jos mietitään, millainen päivä musta olisi kiva viettää. Aurinko paistaisi koko päivän. Aamulla katsoisin telkkaria tai hyvän elokuvan ja päivä lähtisi käyntiin. Puolilta päivin kahvittelua jonkun kaverin kanssa, sellaisen jonka kanssa juttua löytyy tunneiksi. Sieltä jonkun toisen kaverin luo vaikka grillibileisiin. Iltaan taas kuuluisi rantasauna, iso kaveriporukka, siideriä ja olutta. Saunottaisiin, uitaisiin, juotaisiin, laulettaisiin ja naurettaisiin aamuun asti ja katseltaisiin auringon nousua.
Yhden tuon kaltaisen illan mä vietin viime kesänä, ja olin silloin tosi onnellinen.

3. Oletko tyytyväinen elämäntilanteeseesi

Aika lailla. Ainakin oon nyt tyytyväisempi kuin noin kuukausi sitten. Nyt on kesä ja kaverit ovat ehtineet taas tavata. Teattereissa pyörii paljon hyviä elokuvia koko ajan. Ainut mikä mättää on se, että kaikki mun kaverit väittivät, ettei heillä ole töitä kesäksi, mutta nyt heillä kaikilla - yllätys yllätys - onkin, eli mä joudun viettämään paljon aikaa itsekseni.

4. Jos sinun täytyisi luokitella itsesi johonkin kategoriaan (hevari, hippi...) niin mikä olisit

Japani-ernu, totta kai :DD Mä kävin läpi aika monta klassista vaihetta villeimpänä ernukautenani. Näistä vaiheista kerron kyllä vielä, joskus myöhemmin, mutta nyt annan vain valokuvan todisteeksi ^^

And that's not even the worst part...

5. Mitä tykkäät kuunnella

Vähän sitä sun tätä. Mä en halua sanoa, että kaikkea, koska mä uskon että jokainen joka sanoo kuuntelevansa kaikkea valehtelee itselleen ainakin vähän.
Mutta esimerkkinä, mä tykkään edelleen tosi paljon japanilaisesta musiikista, mutten kuuntele sitä enää niin paljon kuin ennen. Juuri nyt mä oon tosi koukussa tämän hetken baarimusiikkiin. Bassobiitti iskee aika tehokkaasti, ja musta on aina parasta kuulla tanssilattialla, kun biisissä sanotaan esimerkiksi, että "everybody just have a good time". Mä tykkään kaikesta hyväntuulisesta ja sellaisesta missä on hyvä sanoma. Ja mä tykkään musiikista, joka on... pop-ish. Ja tykkään punk-rockista. Ikinä en oo kuunnellut rehellistä rockia.
Siinä nyt muutamia :DD

6. Pitäisikö blogissa mielestäsi olla enemmän kuvia kuin tekstiä

Hmm, vastaus jonka annan sotii tosi paljon mun omaa blogia vastaan XD Mun mielestä on aina kiva, jos blogissa on paljon kuvia, harvemmin mä luen, mitä siellä oikeasti sanotaan. Mun oma blogi on tekstipainotteinen, mutta mä en voi kylliksi korostaa kuvien merkitystä. Mä en suostu tekemään kuvatonta merkintää.

7. Missä näet itsesi kymmenen vuoden päästä

Rehellisesti sanoen mä en osaa nähdä niin kauas tulevaisuuteen. Mä en tiedä edes, missä olen ensi vuonna... lähinnä koska mä ehkä pelkään tehdä suunnitelmia. Mutta mä toivon, etten ole enää opiskelija kymmenen - tai edes viiden - vuoden päästä, vaan mulla on vakituinen työ ^^


8. Onko mielestäsi tärkeää antaa kaikille hyvä kuva itsestäsi

Itse asiassa kyllä. Ei nyt kannata ehkä kovasti yrittää esittää paljon parempaa kuin mitä on, mutta aina tavatessa olisi hyvä peittää joitain vikoja :DD Ei sitä työhaastattelussakaan kerrota että on esimerkiksi tapana myöhästellä.

9. Jos sinut karkotettaisiin Suomesta, minne lähtisit ja miksi?

Tuotapa en tiedä. Ehkä Saksaan. Tai sitten jonnekin erittäin kauas, riippuu ihan siitä syystä, miksi minut on karkotettu.

10. Onko sinulla isoja salaisuuksia

Pari. Yksi, jonka oon kertonut vain kahdelle ihmiselle maailmassa. Ja sitten sellaisia, joita en oo ikinä kertonut kenellekään.

11. Ostatko mieluummin uutta vai pistätkö vanhaa kiertämään

Hmm... No, ainakin mä ostan aina kaikkea uutta, mä tykkään hurjasti uusista vaatteista ja elokuvista ja turhista tavaroista. Ja mun on mahdoton heittää melkein mitään pois...


(Kaksi ensimmäistä kuvaa Googlesta, viimeinen Tumblrista)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti