maanantai 20. tammikuuta 2014

29# We're here because you are looking for the best of the best of the best, sir!

Nopeita merkintöjä peräkkäin nyt, koska merkintää 30 voitte joutua odottamaan. Sen näkee sitten, kuinka viitseliäs olen. Seuraava merkintä tulee kuitenkin sisältämään mun omia valokuvia~
13.1 oli mun lempinäyttelijän syntymäpäivä. Mies on nyt 37-vuotias ja kun sanoin tämän mun kaverille, hän totesi että "Ei ole, ikuisesti 23-vuotias on" :DD Ja mun toinen lempinäyttelijä täytti 22 vuotta eilen 19.1. Tämän hienon sattuman vuoksi että mun lempinäyttelijöiden synttärit sattuvat olemaan samassa kuussa ja käytännössä ihan peräkkäin, mä ajattelin tehdä tällaisen nopean top5-listan sekä mun lempimiesnäyttelijöistä että -naisnäyttelijöistä.

Ja ystävät, tämä on nimenomaan nopea lista. Joskus kun siltä tuntuu, teen yksittäiset merkinnät näistä. Toivottavasti lista ei sitä ennen muutu :DD Tai mikäs siinä, sitten muuttuu. Mutta, tämä ensimmäinen lista on pysynyt tässä muodossa yli vuoden. Numerot 1,3 ja 5 ovat olleet tällä listalla jopa kahdeksan vuotta. Toisessa listassa muutosta on tapahtunut hitaammin, mutta pysyvämmin.

Top5 Miesnäyttelijät

1. Orlando Bloom
On ollut mun lempinäyttelijä yli kahdeksan vuotta. Päiväkirjassa maagisena päivämääränä on mainittu 6.1.2006. Orlando on pysynyt ykköspaikalla käytännössä koko ajan, lukuunottamatta lähes puoli vuotta kestänyttä lyhyttä vallankumousta, joka alkoi kesällä 2012, silloin Orlando vietti hetken kakkossijalla. Mä tiedän tästä miehestä hirveästi, ja edelleen mulla on 12 sen julistetta seinällä (täytän tosiaan ihan kohta 20...).
Mun lempileffat Orlandolta on Sormusten herrat, Piratesit (Pirates of the Caribbean -trilogia), Hobitti... En edes tiedä, tykkään kaikesta mitä siltä oon nähnyt, mutta nämä nyt mainittakoon.

2. Logan Lerman
Aiemmin mainitun kesän 2012 vallankumouksen aiheuttaja. Heinäkuussa törmäsin sattumalta Loganiin leffassa jonka katsoin Orlandon takia, ja noin leffan puolivälistä alkoi vallankumous. Logan pysyi ykkösenä vain noin puoli vuotta, mutta pitää edelleen puoliaan hyvänä kakkosena.
Mun lempileffat Loganilta on Kolme Muskettisoturia, Percy Jackson salamavaras, The Perks of Being a Wallflower ja The Butterfly Effect. Mä tykkään myös hirveästi elokuvasta What women want, mutta vaikka Logan on siinä, se fakta että sillä on oikeasti noin yhdeksän sekuntia ruutuaikaa käskee mun aivoja nimittämään sitä ennemmin Mel Gibsonin elokuvaksi xD

3. Leonardo DiCaprio
Entinen kakkonen, lähes kuuden vuoden ajan. Kärsi myös osansa vallankumouksesta. Jännä, tätä herraa en pysty kutsumaan etunimellä. DiCapriosta oon tykännyt aina Titanicista asti tosi paljon, se on vaan niin perhanan hyvä näyttelijä. Tästä vakuutuin lopullisesti vuonna 2010.
Mun lempileffat DiCapriolta on Inception, Titanic, The Wolf of Wall Street ja Shutter Island.

4. James McAvoy
Tämä löytyi vain vähän ennen Logania. Ja samalla kun löytyi tämä mies, mä löysin myös mun nykyisen lempinaisnäyttelijän. James McAvoylla on varmaan maailman kauneimmat siniset silmät ja se on vielä skottikin, ai että~ Kersana kun tämä lista alkoi muotoutua, lähelle kärkeä pääsi jo pelkällä ulkonäöllä, mutta näin vanhempana on vähän eri juttu totta kai. Vaikka James on söötti kuin mikä, on se tällä listalla ennemmin siksi, että se on ihmisenä tosi miellyttävä.
Mun lempileffat McAvoylta on X-Men: First Class, The Atonement ja The Last Station.

5. Jake Gyllenhaal
Vasta vähitellen nelossijalta pudotettu, ei siksi että tykkäisin hänestä yhtään vähemmän kuin ennen, vaan koska nykyinen numero nelonen on kerännyt lisää pisteitä itselleen. Suositusta maailmanloppuelokuvasta tuttu, mutta jota aloin arvostaa täysin vasta vuosia myöhemmin.
Mun lempileffat Jake Gyllenhaalilta on The Day After Tomorrow, Love and Other Grugs ja Brokeback Mountain.


Top5 Naisnäyttelijät (Tämä lista on paljon muuttuvampi, pysyviä ovat vain kaksi ensimmäistä, loput vaihtuvat tai ainakin vaihtavat järjestystä melko tiuhaan)

1. Jennifer Lawrence
Tälläkin listalla on tapahtunut vallankumous hiljattain, vain hiukan aiemmin kuin edellisellä listalla, mutta tällä kertaa tämä vallankumouksen tekijä tuli jäädäkseen. Paitsi että se on todellakin oscarinsa ansainnut, on Lawrence myös ihmisenä niin kerta kaikkiaan ihana että on pakko rakastaa.
Mun lempileffat Jennifer Lawrencelta on X-Men:First Class, The Hunger Games: Catching Fire ja Silver Linings Playbook. Ja pakko mainita, Lawrence on elokuvassa Like Crazy ihan mielettömän kaunis ja ihana. Muuten siinä leffassa ei sitten juuri kehuttavaa olekaan :'D

2. Anne Hathaway
Hän oli pitkän aikaa ykkönen, jopa vuodesta 2006 asti. Mulla kävi viime vuonna aika hyvä mäihä, koska katsoin Oscar-gaalan ensimmäistä kertaa ikinä ja molemmat mun lempinaisnäyttelijät voittivat sen pystin :DD Annesta oon tykännyt aina ja mulle oli ihme että se kohtasi voittajansa tällä listalla.
Mun lempileffat Annelta on Ella Enchanted, Love and Other Drugs ja The Princess Diaries.

3. Kate Winslet
Tajusin vasta nyt netissä pyöriessäni että ei rutto, koko mun top3 koostuu oscar-voittajista! Kate on mun ikuinen suosikki, ollut Titanicista lähtien, kuten edellisenkin listan kolmas henkilö. Mikä tuuri että osuivat listoilla samaan kohtaan :'D Mä kunnioitan tätä naista tosi paljon ja se on tehnyt tosi kauniita elokuvia.
Mun lempileffat Katelta on Titanic, The Holiday ja Revolutionary Road

4. Milla Jovovich
Yleensä en perusta malleista juuri millään tasolla, mutta hyvät kauhuleffat ovat vakuuttaneet mut. Mä pidän erityisesti siitä, että Millan vahva naishahmo kauhuleffoissa ei ole bitch^^
Mun lempileffat Millalta on Resident Evil (kaikki viisi), The Fourth Kind ja Kolme Muskettisoturia.

5. Chloë Grace Moretz
Toinen kauhuleffoista tutuksi tullut ihana nainen. Mä tykkäsin tosi paljon tämän tytön vampyyrihahmosta elokuvassa Let Me In ja sen jälkeen löysin Chloën näyttelemästä mitä kummallisimpia rooleja, normaaleja rooleja ei tuntunut aluksi olevan ollenkaan. Chloë on - siinä missä Logan Lermankin - todiste siitä että välillä vastaan osuu tosi hyviä lapsinäyttelijöitä.
Mun lempileffat Chloëlta on Let Me In, Carrie ja Kick-Ass. Pakko myös mainita (500) Days of Summer, koska hyvien romanttisten komedioiden mainitseminen on aina relevanttia, vaikka Chloën rooli elokuvassa onkin minimaalinen.

(Jake Gyllenhaalin kuva Tumblrista, loput Googlesta.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti