perjantai 17. tammikuuta 2014

28# To drink or not to drink... tea

Well, I don't know about you guys, mutta tässä on nyt seitsemän syytä miksi juuri minä sitä teetä juon:

1. Kuumat juomat on ihania, enkä mä juo kahvia tai kaakaota. Glögiäkin opin juomaan vasta tänä syksynä-talvena, tähän asti se on ollut mun mielestä pahaa ja liian makeaa. Teen kanssa mulla oli kyllä ongelmia ennen kuin kokemuksen kautta opin miten se on parasta. Mä en laita teehen mitään, en sokeria, en hunajaa, en maitoa~

2. Iltapäivätee ja yleensäkin teen juominen jokaisessa mahdollisessa välissä ja paikassa on ehkä ihanin piirre brittiläisessä kulttuurissa. Eräässä Irlannista kertovassa elokuvassa hotellin työntekijät lähestyivät vierailevaa maalaria aina ehdottaen teekupposta ja maalari totesikin "ei enää yhtään teetä, tässä talossa taitaa kaikki pyöriä teellä".

3. Tee on hyvää. Mun lemppareita on marja- ja omenateet, ja yhdessä kahvilassa saa ihan mielettömän hyvää päärynäteetä.

4. Tee on tosi helppo joululahja tai synttärilahja mulle hankittavaksi. Mulla kun on synttäritkin talvella niin jos ei ole ideaa lahjaksi niin siitä vaan ensimmäiseen markettiin :DD Lisäksi, niin monet mun kaverit juo teetä kanssa, että jos pitää ostaa viimehetken lahja, ei valinnassa kauaa kestä.

5. Ristiriidassa edellisen kohdan viimeiseen lauseeseen; teetä on niin montaa erilaista laatua ja makua. Kahvista en tiedä yhtään mitään mutta se vaikuttaa mun mielestä tosi tylsältä ja siitä saa jännää vaan jos lisää kermavaahtoa tai jotain muuta ylimääräistä.
Ehkä maailman jännin tee on Valkoinen Helmi. En osaa selittää sitä, mutta sellaiset isot teelehdet on puserrettu pieniksi palloiksi, jotka sitten kuumassa vedessä aukeaa sillei *tuik* *tuik*!

6. Talviaikaan on kädet pidettävä jotenkin lämpiminä. Mun huoneessa on suoraan sanottuna törkeän kylmä joten istun sängynpohjalla paksuun täkkiin kietoutuneena ja teemuki käsissä.

7. Tee on sosiaalinen tapahtuma. Tässä iässä kun ei kavereiden kanssa enää juurikaan tule tehtyä mitään paitsi ehkä katsottua leffoja (tässäkin poikkeus, Emmi ja Sofia), yleensä jos haluan hengata jonkun kanssa, kysyn sitä jotakuta kahville. Of course kaikki mun kaverit jo tietävät että "kahville" tarkoittaa mulla sitä, etten aio koskea kahviin pitkällä tikullakaan vaan juon litran teetä.
Ja tiedoksi kaikille, mä yritin kyllä kahvinjuontia. Mä annoin sille sen tilaisuuden, jonka lukiossa oleminen edellyttää. Mulle väitettiin että kakkosvuoden loppuun mennessä tykkään kahvista ja tarvitsen sitä. No, maistoin neljää erilaista kahvia, maidolla ja kermavaahdolla ja mustana ja vaikka mitä, ja totesin että kahvinmaku itsessään on mulle liian vahva ja kerta kaikkiaan vaan... pahaa. En mä teestäkään pidä liian vahvana.
Jonkun pyytäminen kahville on suomennettavissa sanoin: "Lähdetkö puhumaan paskaa tai keskustelemaan filosofisia 2-5 tunniksi?" Jos kahvittelu tapahtuu jonkun kotona, voi olla kyse jopa kahdeksasta tunnista putkeen. Eli käytännössä tavalliset illanistujaiset, etkoja muistuttava sosiaalinen tapahtuma joka on määriteltäväksi sijoittumaan johonkin kalsarikännien ja kotibileiden välille, mutta ilman alkoholia. Tässä koti-kahvittelussa mun kaveri Elli on paras.
Se että pyydän kavereita ihan mun luokse kahville on käytännössä ainut tapa jolla saan kaverit käymään täällä, ja sekin yleensä vaatii suostuttelua ja vaatimista (tämä ei koske Emmiä ja Sofiaa, jotka vuoden 2013 aikana kävivät täällä useammin kuin varmaan ketkään mun kaverit yhteensä koko lukion aikana). Mä toki asun kauempana keskustasta eivätkä tyypit usein jaksa tulla tänne, mutta näiden ihmisten pitäisi mun mielestä tajuta, että mä joudun tulemaan ihan yhtä pitkän matkan heidän luokseen. Tämä toimii kahteen suuhtaan.
Mä taidan aina olla se joka ehdottaa kahvittelua (poikkeuksena Sylva), mutta se että kaverit aina vastaavat myönteisesti ja heillä tuntuu olevan hauskaa on mulle tarpeeksi hyvä vakuutus siitä etten lopeta kysymistä. Vastatkoot kieltävästi kun eivät enää halua nähdä mua, musta ei kovin helpolla eroon pääsekään :DD

Viimeisimmissä kuvissa näkyy ainoat syyt miksi mä haluaisin juoda kahvia ja kaakaota. So prettyyy~

(Kuvat Googlesta, ehkä jotkin Tumblrista.)

3 kommenttia:

  1. :]

    (hymyilen tyhmästi ja hajoilen pään sisällä pupumukille ja vaahtokarkeille)

    meinasin kirjottaa tähän masentuneen vaatimuksen et tulisit käymää, mut sit muistin et notta perkele sä OOT TULOSSA IHA JUST! on tärkeää unohtaa kivoja juttuja välillä niin voi täyttyä onnesta aina uudestaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Notta perkele mä oon tulossa ihan just :DD Ja en kyllä malta odottaa, oon täällä kertonu kaikille, joita ainakin melkein kiinnostaa, että miten paljon mä odotan meidän gay brunchia~

      Poista
    2. Voin kompata Vilmaa, se on ainaki kahdesti kertonu tästä mulle! :D
      Samoin Elliä tän päivityksen söpöydestä. Heti alko tekee mieli teetä~.

      Poista