tiistai 1. lokakuuta 2013

21# The time of everything

Tosi monille syksy on aika, jolloin kaikkea tapahtuu. Koulu alkaa tai työt alkaa kesän päätteeksi... Mulle tämä syksy on aika, jolloin ei ole yhtään mitään. Kuitenkin, syksyllä on mulle tietty merkitys mun elämässä.


What does Fall mean to me


Syksyn paras hetki on ehdottomasti alku. Kun puut alkavat pikkuhiljaa kellastumaan ja metsät ovat täynnä värejä, ja taivas on tosi sininen. Rakastan sitä kun istun bussissa ja ulkona tuulee ja ikkunoihin lentää punaisia ja oransseja lehtiä.

Mä en juurikaan pidä sateesta. Mulla on silmälasit, ja voin kertoa että sateessa kävelemisessä ei ole mitään hienoa kun on sellaiset lasinkappaleet naamalla jatkuvasti ja niiden puhdistaminen on yhtä tuskaa. Mä myös vihaan sitä jos vaatteet menevät kuraan. Enkä voi nauttia sateessa kävelystä koska jos kävelen sateessa oon luultavasti tulossa koulusta, joten en voi ajatella kuin sitä että mun kirjat ja paperit kastuvat. Ja piirtustukset. Kannan niitä mukana.
Silti mä jotenkin rakastan romanttista ajatusta sateesta. Aina kun ulkona sataa kaatamalla niin että luulisi jonkun avanneen tulpan taivaasta, mun tekee mieli mennä ulos ja pyöriä pellolla kädet levällään. Sade näyttää kauniilta ja sateen jälkeen koko maailma tuoksuu.

Syksyllä mä haluaisin pukeutua paljon syksyisemmin. Jotenkin en vain osaa, mun vaatekaapissa on vain kaksi vuodenaikaa: kesä ja talvi. Mutta rakastan sitä että saa taas alkaa käyttää pipoa ja villapaitoja. Mä myös rakastan välikausikenkiä ja paksumpia sukkahousuja. Ja villasukat on paras asia maailmassa.

Halloween<3 ja jo perinteeksi muodostuneet Halloween-pippalot Paneliassa ystäväni Sallan kotipaikkakunnalla.

Mä alan polttaa kynttilöitä yleensä lokakuussa. Mun huone on kylmä ja kynttilät lämmittää ja tuoksuu ja on nättejä.
Mä en juo kahvia enkä kaakaota mutta mun mielestä ne kuuluvat syksyyn. Mutta mä juon teetä. Mä rakastan teetä.
Oon myös kiinnittänyt huomiota siihen, että syksyn tullen syön varmaan kaksi kertaa enemmän suklaata kuin muina vuodenaikoina...
Mä myös luen syksyllä enemmän kuin muina vuodenaikoina. En tiedä mistä se johtuu.

Kun mä ajattelen syksyä, mulle tulee ensimmäisenä mieleen kaikki huonot puolet. Sataa, on kylmä, on pimeää, kaamosmasennus, syysmasennus (vai ovatko ne sama asia, en tiedä)... Tällä hetkellä tämä syksy vaikuttaa kurjalta, kylmältä ja yksinäiseltä syysmasennusta unohtamatta. Mä tein tämän picture postin lähinnä siksi, että jaksaisin muistaa kaikki ne hyvät asiat syksyssä :))

(Kuvat Googlesta)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti